قیمت خرید و فروش صادراتی انغوزه در سال 1402

از آنجا که یکی از بازارهای طرفدار و خریدار شیره آنغوزه کشورهای عربی هستند بازرگانی سان رایز در تلاش است که با شفاف سازی قیمت خرید و فروش صادراتی انغوزه در سال 1402 در کشورهای عربی که تنها راه فروش با قیمت مناسب این گیاه بعنوان یک گیاه اقتصادی در بازارهای خارجی است و تنها راه ایجاد درآمد از گیاه آنغوزه می باشد نسبت به رونق خرید و فروش این محصول در این بازار  فعالیت جدی داشته باشیم .

آنغوزه چیست ؟

آنغوزه یا آنقوزه گیاهی با ریشه‌هایی ضخیم و گوشتی است. این گیاه در مناطق خشک و آهکی نواحی گرم آسیا مثل بیابان‌های خشک ایران و کوه‌های افغانستان و در هند رشد می‌کند و گل‌هایی زردرنگ دارد که به صورت گل آذین چتری در انتهای ساقه‌ها قرار می‌گیرند. میوه این گیاه، حالت بیضی شکل و قهوه‌ای رنگ است. از ساقه این گیاه نوعی صمغ استخراج می‌شود که به نام همان آنغوزه نام برده می‌شود و مزه‌ای گس و تقریبا تند و سوزاننده و بویی شبیه به بوی نامطبوع ترکیبات گوگرددار دارد که بخش دارویی گیاه را تشکیل می‌دهد.

خواص داروئی آنغوزه :

  • مقوی معده و بادشکن است
  • تخم آن ادرار آور است
  • پادزهر هر نوع نیشی است
  • برای رفع انگل به مدت ۳شب از جوشانده تمام گیاه انغوزه (۲گرم در ۲لیوان آب) استفاده کنید.
  • رفع بلغم مجاری تنفسی و معده
  • تقویت رحم های سرد و تر و پیشگیری از سقط جنین
  • محرک نیروی جنسی استو باعث افزایش انگیزه جنسی در زنان می شود و از مشکل انزال زودرس تا حد زیادی آزاد می شود.
  • این ماده باعث کاهش چروک ها ، خطوط ریز و لکه های سنی صورت می شود.

زمان برداشت آنغوزه :

در اکثر مناطق مستعد رشد این گیاه زمان برداشت شیره آنغوزه را اواخر فصل بهار( قبل از خشک شدن گیاه ) در مراتع منطقه و تا اواخر تابستان و در نقاط سردسیر  شهرستان تا نیمه‌های فصل پاییز دانسته اند معمولا هنگام برداشت شیره ، بوته آنغوزه از انتهای ساقه برش داده می شود و در هر فصل بوته گیاه ، ۲۰ بار تیغ زده می‌شود.

صادرات عمده آنغوزه در سال 1402 :

قیمت خرید و فروش صادراتی انغوزه در سال 1402 در بازار بستگی به میزان  تولید ، برداشت و تقاضای این محصول در فصل و روزهای برداشت در مناطق تولید کننده می باشد . هر چند که فاکتورهای بسیاری تعیین کننده بسیاری در تعیین قیمت هر کیلو آنغوزه در بازار سال 1402 نقش دارند اما عمده ترین و مهمترین فاکتور میزان تقاضای مصرف کنندگان نهایی آنغوزه می باشد .

قیمت خرید و فروش صادراتی انغوزه در سال 1402

صادرات آنغوزه به کشور امارات :

از کشور های متقاضی صمغ آنغوزه میتوان به کشور امارات اشاره کرد .

با توجه به بازار فعال صادرات گیاهان دارویی به امارات در سال 1402  ، صمغ آنغوزه صادرات چشم گیری در بین اغلام گیاهان دارویی به این کشور داشته است .

برای آگاهی از قیمت خرید و فروش صادراتی انغوزه در سال 1402 / نحوه خرید و فروش آنغوزه با کیفیت / قیمت روز آنغوزه در بازار ایران می توانید با بازرگانی سان رایز تماس بگیرید و از مشاوره ما بهره مند شوید.